Automobilio draudimo atsiradimo istorija
Kasdienybėje naudojame daug daiktų, kurie palengvina mūsų buitį ir sutaupo laiko. Bet ar dažnai susimąstome kokia tų daiktų ar technologijų istorija?
Pirmosios mašinos ar tiesiog transporto priemonės užuominos buvo paprasčiausi rąstai, kuriuos pastebėjo pirmykščiai žmonės, norėdami palengvinti sunkaus objekto pergabenimą į kitą vietą. Jie rąstus mėgino tiesiog pakišti po platforma – pagrindu ant kurio buvo sunkiai pakeliami objektai. Vėliau rąstas virto kelmais – mažesniais cilindrais, kurie buvo sujungiami viena ašimi. Bėgant laikui rato prototipas natūraliai tobulėjo: jei pradžioje abu „ratai“ sukosi vienodai, kartu su stipinu, tai vėliau ašis tapo stabili, o ratai judėjo nepriklausomai vienas nuo kito. Rasti įrodymai apie rato egzistavimą Senovės Mesopotamijos mozaikoje 3200 m. pr. m. e., kurioje matyti, kad rato konstrukciją papildė metalinės dalys. Prancūzijoje rastas Europoje seniausias ratas: bronzinis su ąžuoliniu ratlankiu. Ten pat rastos keramikinės šukės leido spėti, jog ratas iš 8 amžiaus pr. m. e. Egzistuoja ir kitų teorijų, kurių šalininkai teigia, jog ratas buvo ne išrastas, ne evoliucionavo iš prototipo, o buvo atgabentas iš kitos planetos.
18 amžiuje pradėjo vystytis automobilis varomas mechaniniu varikliu. Pradžioje varikliai buvo pritaisomi keturračiams arkliniams vežimams. Karl Benz ir Gottlieb Daimler yra laikomi automobilių išradėjais, jie sukūrė: triratį automobilį, dviejų ratų šiuolaikinio motociklo prototipą ir vidaus degimo variklį. Įdomu tai, jog šie du vokiečių inžinieriai vienas kito nepažinojo.
Ratas buvo vienas svarbiausių išradimų, davęs pagrindą ir kitiems įtaisams, tokiems kaip vandens, puodžiaus ratui, malūnui, pačiam vežimui ir daugeliui kitų. Kai Džeimsas Vatas 18 amžiaus pabaigoje sukūrė garo variklį – sparčiai pradėjo kurtis naujos transporto rūšys. O vokiečių išradėjui Rudolfui Dyzeliui 19 amžiaus pabaigoje išradus variklį, varomą sunkiais degalais, pradėjo sparčiai vystytis automobilių gamybą. Didėjant automobilių paklausai ir pasiūlai, automobiliai pradėti gaminti serijiniu būdu, o po kelių metų, šio šimtmečio pirmoje pusėje, Europoje atsirado transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas. Pirmojo pasaulinio karo ir ekonominės krizės metu automobilio draudimo veiklos buvo laikinai sustingusios, tačiau vėliau sparčiai vystėsi ir tapo svaresnės už kitas draudimo rūšis.
Apie automobilio draudimo paslaugą: https://www.ld.lt/privalomasis-draudimas