Ekonomika

Didmeninės prekybos užuomazgos

Didmeninės prekybos tikslas – įvairių prekių paskirstymas pramonei, komercijai, institucijoms, smulkesniems verslininkams, kurie parduoda prekes už mažmenines kainas, ar kitiems profesionaliems verslų naudotojams. Kartais didmenininkai tiekia prekes ir kitiems didmenininkams ar susijusioms subordinuotoms paslaugoms. Iš esmės, didmeninė prekyba tai yra prekių pardavimas bet kam išskyrus standartinius, pavienius, privačius vartotojus.didmeninė prekyba

Šiuolaikinėje ekonomikoje didmeninė prekyba yra labai išsivysčiusi, procese dalyvauja ir kitos, įvairios verslų, paslaugų sritys ir specialistai, kurie paskirsto prekes, jas transportuoja, sudaro tiekimo grandines ir tinklus, ieško pigesnių gamintojų, geresnių transportavimo sąlygų ir pirkėjų mažmenininkų. Nėra tikslios didmeninės prekybos pradžios datos. Verslo užuomazgomis galima vadinti laikotarpį, kuomet žmonės pradėjo bendrauti, tuomet jie ir pradėjo užsiiminėti verslais, tai buvo maždaug 2,5 milijonų metų prieš mūsų erą. Kaip žinia, pinigų nebuvo, žmonės vykdė mainus. Savotiška didmeninė prekyba išryškėja kiek vėliau, kai žmonės pradeda dirbti žemę, tai yra maždaug 10 tūkstančių metų atgal. Jei vienas ūkininkas turėjo grūdų lauką, o kitas – bulvių, jie abu buvo savo prekių didmenininkai, kurie kitiems apylinkių gyventojams tiekė šias prekes, o mainais už tai gavo kažką, ko patys neturėjo.

Kai kuriuose šaltiniuose didmeninė rinka gyvuoja tiek, kiek Melbourne miestelis Australijoje. Jame 1841 metais buvo pastatytas pirmasis oficialus vaisių ir daržovių prekybos centras – “Western Market”. Prekybos centras prekiavo 90 metų. Jo veikla ir istorija prasidėjo nuo didelės parduotuvės statuso ir išsivystė į didmeninės prekybos.

melbourne didmenine prekyba

Anot „Jungtinių tautų statistikos skyriaus“ (angl. the United Nations Statistics Division), didmeninė prekyba yra naujų ir naudotų prekių perpardavimas (pardavimas be transformacijos) mažmenininkams, pramonės, komercijos, institucijų ar profesionalių sričių atstovams (pvz.: kirpėjams, kosmetologams, siuvėjams, mechanikams ir t.t.). Kaip jau minėta, kartais didmenininkai parduoda prekes kitiems, smulkesniems didmenininkams. Gamintojai, parduodantys prekes dideliais kiekiais didmenininkams, taip pat vadinami didmenininkais. Didmeninė prekyba kartais apima ir prekybos agentų ar maklerių veiklas: perkant prekes ar jas parduodant tam tikriems asmenims ar įmonėms.

didmenine prekyba